Saturday, June 14, 2008

"ԵՒՐՕ2008"

Չգիտեմ ինչու՞ ես այս կայք էջում ցարդ ֆուտբոլի մասին չեմ գրել։

Յամենայնդէպս “Եւրօ2008”-ի առիթով այդ մասին գրում եմ առաջին անգամ։

1.- Հէնց սկզբում ասեմ, որ “Եւրօ2008”-ին ցանկանում եմ հաղթի Իսպանիան, իսկ եթէ ոչ՝ ապա Պորտուգալիան։ Ինչու՞։ Որովհետեւ Իսպանական ու Պորտուգալական ֆուտբոլը մօտ է Բրազիլական ֆուտբոլին, որը նշանակում է լի է ստեղծագործութեամբ, անհատական հմուտ խաղերով, մի խօսքով տաքութեամբ։ Սակայն նկատի պիտի ունենալ, որ "Եւրօ2008"-ում հանդէս եկած հաւաքականներից, իմ կարծիքով, մինչեւ այսօր ամենայաջողն ու կազմակերպուածն ու վտանգաւորը Հոլանդիայի հաւաքականն է։

2.- Փոքր տարիքից՝ ցարդ, ամենասիրածս հաւաքականը եղել է (կայ ու կը մնայ) Բրազիլիան (Brasil)։

Մի շատ պարզ պատճառով՝ Բրազիլիայի ֆուտբոլը՝ ֆուտբոլ չէ, այլ ինչպէս Հայաստանի մարզամեկնաբաններից մէկն էր ասում, պոէզիա (Poem)։ Դա զուտ մարզանք չէ, կամ զուտ խաղ, այլ ստեղծագործութիւն, նորարարութիւն, անակնկալ երեւոյթներ, իսկ Բրազիլիան՝ ֆուտբոլի գերաստղերի արտադրութիւն։

Բրազիլիասիրութեանս համար թերեւս այլ պատճառ եւս գոյութիւն ունենայ։ Այնտեղ, որտեղ ես եմ ծնուել, այսինքն Իրանի Հարաւ-Արեւմտեան Խուզիստան նահանգում, մարդիկ Բրազիլիայի մոլեռանդ երկրպագուներ էին, այն աստիճանի, որ օրինակ, իմ ծննդավայր Աբադան քաղաքի ֆուտբոլային ակումբը՝ “Սանաթէ Նաֆթ է Աբադան (Աբադանի քարիւղի ճարտարարուեստ”, կոչւում էր Իրանի Բրազիլիան եւ խմբի մարզահագուստը նոյն գոյնի ու ձեւի էր, ինչ Բրազիլիայի հաւաքականի։ Հետեւաբար վստահաբար ես էլ կրել եմ դրա ազդեցութիւնը։ Սակայն անկախ դրանից, այն, որ Բրազիլիան ֆուտբոլում գագաթ է՝ անվիճելի է։

Ճիշտ պատկերացում կազմելու համար ասեմ, որ Բրազիլական ֆուտբոլին կարելի է հակադարձել օրինակ Գերմանական կամ Անգլիական ֆուտբոլը, որտեղ ամէն ինչ մինչեւ վերջին քայլը հաշուարկուած է։ Վերջին երկու հաւաքականների խաղերը նայելիս, այն տպաւորութիւնն եմ ստանում, որ դիտում եմ օրինակ Մերսեդես Բենցի շարժիչի աշխատանքը, այնքան, որ ամէն ինչ մեխանիկական է, հաշուարկուած ու կազմակերպուած։ Ո՞վ է կարող ասել, որ գնդակն ստանալուց յետոյ, ո՞րն է լինելու Ռոնալդինիոյի կամ Ռուբինիոյի յաջորդ քայլը։

3.- Ակումբային խմբերից ամենից շատ սիրում եմ Իսպանիայի Արքայական խումբ՝ Մադռիդի Ռէալին եւ Բարսելոնային։ Սիրում եմ դիտել Իսպանական եւ Իտալական ակումբային խաղերը։

Լաւ մնացէք։

No comments: