Thursday, May 21, 2009

ԶԱՒԱՐԵԱՆԱՊԱՇՏ ՄԱՇԿԱԲԱՆԸ

Մի քանի օր առաջ ընկերներիցս մէկի հետ գնացի բժշկի։ Հարց ու փորձ էի արել, այդ բժշկին էին խորհուրդ տուել։ Ժամադրուեցինք ու գնացինք։ Մտանք գրասենեակ, բարեւ ձեզ, բարեւ ձեզ, "Դուք դաշնակցական էք, չէ՞"։ Հարցրեց բժիշկը։ "Այո", պատասխանեցինք։ Բժշկին մեզ ծանօթացնողը այդ մասին նրան ասել էր։

Բժիշկն ասաց "Գիտէք ինչ ես դաշնակցական պատասխանատու մարդ եմ ման գալիս, որի հետ խօսեմ, հէնց սկզբից ասեմ, որ ես Զաւարեանապաշտ եմ" ու ցոյց տուեց Դաշնակցութեան հիմնադիրներից Սիմոն Զաւարեանի լուսանկարը պատին փակցրած ու դաշնակցական գործիչների մէկ երկու խմբանկարներ։

"Ես Այգեհատ գիւղից եմ ու կրկնում եմ Զաւարեանապաշտ եմ, հետեւաբար որ ձեզ քննադատեմ չէք կարող ասել ես դաշնակցական չեմ"։ Ինքը ի հարկէ կուսակցական չէր։ Սկզբում մտածեցի հերթական մարդկանցից մէկն է, որը լսող ականջ է փնտրում, որովհետեւ շատ է պատահում, երբ էլ ով ասես, էլ տեղեակ ու անտեղեակ խօսում է պատմութեան, քաղաքականութեան, Դաշնակցութեան ու հազար ու մի բանի մասին ու երբեմն այնքան անտեղեակ ու անտրամաբանական, որ յոգնում ես ու ոչ թէ մարդուց, այլեւ քեզնից է մեղքդ գալիս։

Բայց սա այդ դէպքը չէր։ Բժիշկը մէկ-մէկ ու կէս ժամ խօսեց Դաշնակցութեան, քաղաքականութեան, երկրի վիճակի, մեր պահուածքի ու յարակից նիւթերի մասին, յաճախ սուր քննադատութիւններով։ Սկզբում մենք հանկարածակիի էինք եկել, գնացել էինք հիւանդութեան մասին խօսելու ու բժիշկը այլ բանի մասին էր խօսում։ Կարելի է ասել մասնակցում էինք դասախօսութեան։

Մի երկու անգամ փորձեցի ընդհատել ու ասել մի այլ առիթով կը հանդիպենք եւ այդ հարցերի մասին կը խօսենք, բայց բժշկի սիրտը լիքն էր ու իմ ասածներին ուշադրութիւն չէր դարձնում։ "Կանդրադառնանք, ձեր խնդիրներին կանդրադառնանք, հիմա լսիր տես ինչ եմ ասում, այսինչ բանը ինչու էք այսպէս արել, այնինչը ինչու է այսինչ բանը յայտարարել"։ Եւ քանի որ խօսելու ոճը հաճելի էր ու մարդը քաջատեղեակ էր, լսեցինք։

Մեր վրայ բարի, անաչառ, կիրթ ու հայրենասէր մարդու տպաւորութիւն թողեց։ Լաւապէս գիտէր հայոց պատմութիւնը։

Ինչու՞ գրեցի այս մասին։ Ասելու համար, որ Հայաստանում այսպիսի բաներ էլ են պատահում։ Երբ բժշկի ես գնում ու ակամայ մասնակից դառնում բովանդակալից դասախօսութեան ու հիւանդութեան մասին խօսելու փոխարէն խօսում քաղաքականութեան մասին։

Ինձ համար հետաքրքիր էր նաեւ այն առումով, որ բժիշկը Դաշնակցութիւն կուսակցուեթան անդամ չլինելով, Զաւարեանապաշտ էր ու Զաւարեանի մասին յօդուածների հեղինակ ու միջոցառումների կազմակերպիչ։

Լաւ մնացէք։

No comments: